regnbågen nära, Kornsjön till höger

Fordons transport på Ulvön

Älgpass på fältet

regnbågen nära, Kornsjön till höger

Fordons transport på Ulvön

Älgpass på fältet

Nu är det bytt dator och väder station , mer info kommer

Här är några bilden från en kvällsflygning till Hallviken




Jag gjorde en kryssning ikväll och kollade den stora mobilkranen som har havererat i Solberg.
Det ser faktiskt ut som att hela fackverksarmen har tippat bakåt! Det kanske blir så om man tappar generatorhuset och alltihop fjädrar upp. Ser dyrt ut!


Till helgen, lördag den 12/8 reserv söndag 13/8, så finns det kolbullar på Majfältet hälsar Sölve
Jag tog ”sädesärlan” till tvärbanan på Kubbebasen idag och fikade vid sandstranden, mycket vackert!
Taxibanorna är bara 7 meter breda och det har växt upp en hel del buskar, men håller jag mittenstrecket noga kan jag taxa ända fram till sjön!


Jag fick skjuts ner på stan av en flygare och gick upp till Myran sedan, det är bara 2,5 km. Kanonväder!
Äntligen kan vi få landa i Åviken! Mats och Gun med familj bjöd klubbmedlemmarna på fika i bästa finvädret. Det var sju flygplan och en helikopter på plats.
Det kommer verkligen att bli riktigt bra då allt blivit klart och gräset tagit sig!






Jag har just avslutat den trevliga kursen i formationsflygning på Ålleberg. 
Vi flög UL, Eurostar och Dynamic. Jag hade nöjet att få självaste Kjell Nordström som lärare hos mig, en gammal legend från Flygvapnet som fortfarande är fullt aktiv vid 76 års ålder.

Jag kan varmt rekommendera kursen.
Jag har nu UL som bilaga till mitt PPL!
/Per Jakobsson